Big data versenyek kora - Dmlab

Big data versenyek kora

Nagy-Rácz István

2016.01.28. • olvasási idő:

Talán nem kell bemutatnuk a csapatot abból a szempontból, hogy mindig is elég sok időt szántunk arra, hogy a különböző adatbányászati versenyeken elinduljunk és azokon minél jobb helyezéseket érjünk el. Nagyon hasznosnak tartjuk ezeket a versenyeket és a csapatunkban is elég nagy motiváló erővel bír az, hogy ilyen versenyeken elindulni nem csak megtűrt, hanem egyenesen támogatott dolog.

Emiatt nagy öröm számunkra, hogy itthon is egyre több verseny indul el, ahol nem csak a szervezők magyarok, de maga a probléma is (és így az adat is) hazai cégektől származik. Jó példa volt erre a BKK és SZTAKI által közösen kiírt Mol Bubi Challenge, vagy a Magyar Telekom és a Kitchen Budapest által életre hívott Big Data contest. Ez utóbbi verseny egy ötletpályázat volt, amire konkrét, megvalósítható koncepciókat, prototípusokat vagy már működő megoldásokat vártak a kiírók, melyek telekommunikációs adatok Big Data módszerekkel történő kreatív felhasználásán alapulnak.

Csapatunk három ötletet is nevezett a versenyre, amiből kettő bejutott a tegnap délután tartott döntőbe is, ahol a Telekom héttagú zsűrije előtt kellett felvázolni az ötleteket egy pitchverseny keretein belül. Az első ötletünk a lemorzsolódás előrejelzésének megújítása volt. Az alapötletet az a gondolat adta, hogy lehet hogy egy pre-paid ügyfél számot cserél, de barátokat nem, ezért a hívásgráfok elemzésével azonosíthatóak azok az ügyfelek, akik igazából nem hagyták ott a cégünket, hanem csak új entitásként tértek vissza.

 

 

A másik ötletünk az volt, hogy tegyük személyre szabottá azt, hogyan kommunikálunk az ügyfelekkel, akik valamilyen oknál fogva nem fizették be a szolgáltatásokért járó díjat. A projekt tapasztalatainkból jól látszik, hogy azzal, hogy az ügyfeleket a megfelelő csatornán, a megfelelő üzenettel, valamint a megfelelő kontextusban (tér és időbeli egyaránt) célozzuk meg, növelhető az akció (ez esetben a befizetési pontosság) hatékonysága. Ez utóbbi ötletet választotta a zsűri a legjobbnak, ezzel sikerült elhoznunk a verseny egymillió forintos fődíját.